Tailscale nezpůsobuje zastarání VPN, ale je nezbytné

Jsem začátečník v Tailscale a průběžně se učím a chápu. Omluvte mě, pokud je některé moje vysvětlení nesmyslné.

Snažím se pochopit víc, prohlížel jsem si dokumentaci Tailscale (skvělá práce, mimochodem, dokumentují všechno!), oficiální kanál Tailscale, tento subreddit a další YouTube kanály.

V poslední době jsem narazil na některé YouTube kanály, které říkají, že overlay sítě jako Tailscale by měly úplně nahradit komerční VPN, což mě hodně málem zmátlo.

Protože jsem si myslel, že používání Tailscale určitě zašifruje vaše pakety, ale nezabrání vám odhalit vaši polohu/IP adresy.

Myslím, že pro ty, kteří nastaví domácí VPN server pro přístup ke své domácí síti, mimo domov, může být jejich VPN server nahrazen Tailscale (tailnetem) bez rizika narušení bezpečnosti port forwarding.

Ale stále, pokud chcete anonymizovat sebe na internetu, potřebujete side VPN klienta, že ano? Myslel jsem, že to je hlavní důvod, proč se tým Tailscale spojil s Mullvad VPN.

S Tailscale chápu, že exit-node může být použit k anonymizaci přes externí server. Například získat bezplatný cloudový server jako Oracle a nastavit ho jako exit-node Tailscale, přes který přesměrujete veškerý provoz.

Prosím, opravte mě, pokud toto dává smysl.

Dole je moje shrnutí: Tailscale je VPN, ale velmi se zaměřuje na poskytování soukromé sítě vlastní. Mullvad, NordVPN a další jsou také VPN, ale připojujete se k obrovské síti s cílem stát se do jisté míry anonymní pro vnější pohledy. Obě mají své použití, překrývají se do určité míry, a Tailscale vám dokonce umožní používat Mullvad jako exit node pro všechny výše uvedené věci najednou. Ale ne vždy je budete chtít nebo potřebovat všechny.

Díky za pozornost!

VPN není služba pro anonymizaci na internetu. Je to způsob vytváření virtuální privátní sítě, ve které se více zařízení může chovat, jako by byla ve stejné síti. Což Tailscale dělá.