Ahoj všichni, učím se japonsky asi 9 měsíců a mám pocit, že mi něco v mém denním studiu chybí, což je následující:
Anki (slovíčka a Kanji pomocí Hesig balíčků): 30-45 minut asi 180 karet denně (10 nových kanji, 10 nových slovíček pomocí Kanji z balíčku Kanji). Označuji každý správně zodpovězený kartičku jako “Těžké” bez ohledu na to, jak snadná byla. Mám pocit, že “Snadné” je příliš velký skok, ale Anki zabírá docela dost času, roztahuji ho, protože mám aplikaci, takže je to VŠEVOJEBY?
Tae Kimova PŘÍRUČKA GRAMATIKY (ne standardní japonská příručka): 15 minut, obvykle strávím týden na jednom “kapitole” a každý den dělám jednu podvětví kapitoly a vytvářím si k tomu flashkarty v Quizletu. Pak tyto flashkarty studuji a píšu věty s gramatikou o víkendu.
Japonské “procvičování”: různý čas, většinou vstupuji do japonských Twitch streamů a míchám se s mým ne moc dobrou japonskou schopností. Streamerům, se kterými mluvím, se moje japonština líbí a rozumí mi, ale mám pocit, že dělám spoustu chyb, které nejsou korigovány, a jsou prostě ohromeni, že dokážu sestavit nějaké skromné výtvory pro Kanji-Kami (tj. dost na to, abych rozuměl, ale ne “dobře”). Také mám problém pochopit víc než výkřiky a témata rozhovorů, která já sám iniciuji (tj. používat alespoň něco z mé slovní zásoby, kterou znám)
Jen se ptám, jestli/co bych měl přidat a co bych měl dělat jinak. Slovní zásobu, kterou se učím, je tak trochu šílená, protože používá jen kanji, které jsem se naučil v balíčku Kanji (pomocí Known Kanji Manager Anki addon). Takže mé zkušenosti s “přirozeným ponořením” jsou hlavně googlování slov a zapomínání, protože moje mozek je plný jiného studia. Chytám a rozumím asi 20 % významu a mohu pochopit jednoduché věci, ale víte. Také právě teď jsem v prvním kapitole sekce “Speciální výrazy” v Tae Kimově průvodci, je můj základ gramatiky dostatečný, aby mě nezasáhly nějaké gramatické jevy, které neznám a považuji je za nové slovíčko nebo něco jiného (pokud to dává smysl).