Ping se zvyšuje masivně při použití VPN. 25 na 200+

Ahoj,

Pracuji jako technik služby pro malý místní ISP. Mé znalosti přesahují spíše Layer 1 problémy. Snažím se pomoci zákazníkovi s problémem VPN, což si myslím, že není na straně ISP. 99 % času, kdy volám ohledně VPN problémů, je to skutečný problém na naší straně. Starý modem, rozbité linky atd. Snažím se pomoct zákazníkovi, který se může dostat do zkoušky za zpoždění s internetem.

Pracuje ve velké společnosti, jejíž název nezveřejním, která má tisíce zaměstnanců WFM. Kontaktovala technickou podporu, která tvrdí, že problém je na naší straně. Přijímá příchozí hovory a zákazníci říkají, že její hlas je rozbitý nebo chybí.

Když provedu traceroute z jejího počítače BEZ VPN na 8.8.8.8, dostáváme konzistentně ping 25-30. Testy rychlosti ukazují 438/10. Když je VPN zapnuta, skáče až na 200-250. Rychlost klesá na 200/8, ale to není velký problém. Stejný traceroute přes mobilní hotspot také zvyšuje ping. Poklesy rychlosti jsou běžné a nepovažuji je za abnormální u VPN. Latence je podle mě to, co nás tu opravdu ničí.

Co, pokud vůbec, mi chybí zde? Jaké další testy nebo nastavení by bylo užitečné zkontrolovat? Jsem otevřený všem nápadům a klidně přijmu, že může jít o problém ISP, pokud to tak bude. Vrátím se za několik dní, abych se s ní znovu podíval, a budu moci mluvit přímo s jejím IT supportem. Na co bych se jich mohl zeptat?

Další detaily:

Má koaxiální připojení a platí za rychlost 400/10, je naplánována na 440/10. Mac, který dostala od práce, je starý 1 rok. Testy byly provedeny při úplném vypnutí ostatního zařízení v síti. Žádní sousedé si nestěžovali na problémy se službou. Její jednotlivé linky jsou nové od rozhraní na sloupu k modemu. Ethernetový kabel je 6 stop dlouhý a nový.

Zní to jako špatné směrování VPN, porovnejte traceroute vedle sebe a zjistěte, kde dochází k nadbytečným nebo zbytečným skokům, a poté to eskalujte na nejvyšší úroveň, která má pravděpodobně opravit směrování.