PFSense jako samostatný server OpenVPN

Chci nastavit PFSense jako samostatný server OpenVPN s jedním rozhraním za stávajícím firewallem (věřte mi, rád bych nahradil edge firewally pfsense). Dělám to pro zabezpečený vzdálený přístup ke konkrétní službě. Externí firewally nemají nejlepší VPN službu.

Možná se divíte, proč rovnou nenainstaluji OpenVPN server přímo, jednoduché. Líbí se mi, jak s tím pfsense pracuje, a mohu dokonce nastavit základní pravidla firewallu a směrování.

Každopádně, můj aktuální problém je, že se mohu připojit v testovací laboratoři, běžící ve VirtualBox VM za stávajícím firewallem, dostanu IP, ale nemohu se připojit k LAN síti (která je WAN pfsense, tj. její jediný rozhraní)

Mám LAN síť definovanou v serveru jako vzdálenou síť k přístupu, s podobnou, ale odlišnou sítí než OpenVPN síť (nejsem nováček v nastavování OVPN přístupu na pfsense)

Je to tím, že mi výchozí neumožní přístup k WAN síti? Přestože je to technicky LAN? Je nějaký způsob, jak změnit toto chování vzhledem k tomu, že PFSense nebude v tomto scénáři jako hrana zařízení?

Ujistěte se, že máte vypnuté “Blokovat soukromé sítě a smyčkové adresy” na vašem WAN rozhraní.

Udělal jsem to a fungovalo to nějakou dobu. Původně jsem chtěl něco podobného kvůli stabilitě mé brány pfsense. Našel jsem jednoduchší řešení než vy a ostatní komentující.

• Zcela odstraňte WAN rozhraní.
  • Nastavte VirtualBox na bridged mód síťového připojení.
  • Nastavte LAN tak, aby získával DHCP od vaší brány.
  • Přesměrujte port OpenVPN na VM
  • Ujistěte se, že máte povolená všechna pravidla na LAN a OpenVPN rozhraních

Toto nastavení jsem nepotřeboval směrovat žádné trasy.