Otázka ohledně Microsoft AOVPN - Začátečník

Začal jsem experimentovat s Microsoft AOVPN na Serveru 2019 a podařilo se mi to nastavit na klientském notebooku. Můj server je však v síti 192.168.x.x a chtěl bych, aby IP adresy VPN klientů byly v síti 10.190.x.x. Pokud nastavím statický rozsah IP v Routing and Remote Access pro 192.168.70.x - 192.168.80.x, vše funguje správně, mohu přistupovat k interním zdrojům a vzdáleně se připojit k tomuto zařízení. Pokud však změním rozsah na 10.190.x.x, nezíská to IP, ale nemám přístup dovnitř sítě.

Pamatujte, jsem začátečník. Přidal jsem druhý virtuální NIC do tohoto VM a nastavil ho na VLAN 190, takže nyní mají obě NICS IP… jedna 192.168.x.x, a druhá získává DHCP z sítě 10.190.x.x. Když vstoupím do Routing and Remote Access, nastavím IPv4 na použití druhého Ethernetového adaptoru a zkouším DHCP nebo statický rozsah nad tím, ale již se nepřipojí. Pokud odstraním druhý ethernetový adaptér a nastavím statický rozsah na 192.168.x.x, vše funguje znovu.

Máte nějaký nápad, kde dělám chybu?

Vypadá to více jako problém s networkingem než s VPN – zjistil jste, že VPN funguje, ale vaše směrování pravděpodobně selhává.

Uprava: Navrhl bych odstranit VPN z rovnice a jednoduše nastavit VM/stroj fyzicky připojený k síti/přepínači, abych ověřil, že směrování funguje správně, a zařízení v síti 10. vědí, jak komunikovat s sítí 192.

Ahoj, jen přidám svůj názor. Instalovali jsme toto řešení u několika našich klientů. Po první konfiguraci jsme neviděli smysl používat dva NIC na serveru RRAS bez domény v DMZ. Proto je pouze jeden NIC. Klienti dostávají IP z nevyužívaného rozsahu. Na routeru a/nebo firewallu nastavíme trasu, aby tento rozsah posílal na IP RRAS. Poté uzamkneme AOVPN pomocí politik NPS a firewallových ACL.