Jak používám Remote DNS Server pro Site-to-Site IPSec VPN Tunel (fortigate)?

Ahoj přátelé,

toto je můj první příspěvek zde a jsem tak trochu nováček ve Fortigate. Většinou jsem se učil věci těžce, co se týče konfigurace, a narazil jsem na problém, který se mi nedaří vyřešit. Mám FG61F na naší centrále, nastavený s SSL-VPN a IPSec tunel pro site-to-site VPN. Nastavil jsem další FG61F na pobočce se stejným IPSec tunelem a můžu pingovat, ovládat na dálku apod., vzdálená zařízení podle IP adresy nebo FQDN, ale ne pouhým použitím názvu hostitele.

Ten samý problém jsem měl s SSL-VPN a podařilo se mi jej vyřešit přidáním dns-suffixu přes CLI. Příkazy a metoda byla jednoduchá a fungovala. Nicméně, u IPSec to není tak jednoduché. Zdá se, že nemohu jen tak spustit set dns-suffix nebo set domain. Mám zde odkaz na technický tip, který vysvětluje, jak navázat tento dns odkaz dvěma způsoby: https://community.fortinet.com/t5/FortiGate/Technical-Tip-How-to-let-the-FortiGate-access-internal-DNS/ta-p/192412

Nemohu skutečně žádnou z metod tady použít k vyřešení názvů hostitelů, jako je ping TEST-DC01. První metoda odkazovaná výše mi prostě nefunguje a druhá metoda mi dělá hlavu, protože se zdá být trochu složitá. Upozorňuji, že nejsem moc zběhlý v používání CLI pro konfiguraci. Většinu nastavení jsem provedl přes GUI, takže mi můžete doporučit správné příkazy nebo kroky pro odstraňování problémů. Jsem ochoten poslat anonymizované IP adresy a konfigurační/diagnostické informace, pokud mi někdo pomůže.

tl;dr - pobočka nemůže rozpoznat hostnames pro vzdálenou stránku, je potřeba navázat dns spojení s HQ pro site-to-site VPN.

Pokud je to VPN typu site-to-site, nebude to součástí samotné konfigurace VPN, bude to konfigurace DNS pro klienty. Jaké IP adresy používají klienti pro DNS? Používají interní DNS server? Mají správný DNS suffix, když jsou na LAN?

Zní to, že musíte změnit DNS na vzdálené straně, aby ukazoval na hlavní DNS server.