Hlavní otázka ohledně vypnutí VPN

Jsem úplný začátečník s domácí sítí - děkuji předem za jakoukoliv pomoc.

Momentálně všechny data přenáším přes Protectli s pfSense. Jeden port používá OpenVPN (Proton) pro hlavní domácí WiFi. Zvažuji vypnout VPN pro celou domácnost, částečně aby věci zjednodušily.

Toto je hloupá otázka. Šel jsem do Status/OpenVPN a zvolil “Stop openvpn Service” - zpočátku jen abych zjistil, jestli dojde ke zvýšení rychlosti. Ale všechno se úplně zaseklo na hlavní domácí WiFi - žádné webové stránky nelze načíst, a ztratil jsem přístup do pfSense portálu. Používám samostatný router Slate přes jiný port Protectli (pro Netflix - bez VPN), takže jsem mohl přejít na tuto WiFi síť, získat přístup do pfSense a znovu zapnout OpenVPN, abych věci vrátil do původního stavu.

Co jsem udělal špatně? Nebo jsem jenom příliš nečekal? Jaký je nejlepší způsob, jak VPN vypnout, buď dočasně nebo natrvalo? Mohl bych projít kroky, které jsem následoval (z knihy Michaela Bazzella), ale doufal jsem v něco jednoduššího.

Potřebujeme nějaké screenshoty aktuálních pravidel firewallu pro LAN (nebo jak se to jmenuje pro vaši hlavní síť).

Děkuji! Zkoušel jsem vložit screenshot, ale objevila se hláška “Obrázky nejsou povolené”

Pod Firewall/Rules/Lan mám tři pravidla - shrnuto od shora dolů:

• Stav 2/6.07 MiB, Cíl LAN Adresa, Port 44380, Popis Anti-Lockout Rule (ostatní jsou *)
  • Stav 162/1.31 GiB, IPv4, LAN podsítě, Brána OVPNC_VPNV4, Popis Výchozí povolení LAN kdekoli
  • [IPv6 - všechny položky jsou šedé]

Mohu poskytnout více informací.

Změňte bránu u druhého pravidla zpět na výchozí a přenos bude směrován vaší normální WAN.

BOOM - úžasné. Děkuji!

jak vložit screenshoty na Redditu:

1. použijte snipping nástroj ve Windows k zachycení screenshotu

2. klikněte pravým tlačítkem na obrázek, který jste zachytili, a zkopírujte ho

3. přejděte na imgur.com a klikněte na Nový příspěvek

4. vložte váš screenshot

5. klikněte na Získat odkaz a poté zkopírujte odkaz