Ahoj, jsem začátečník v těchto věcech.
Žiji v Brazílii. Dnes najednou začalo moje internetové připojení “vanilka” (bez VPN) mít problémy s připojením. Někdy se na stránce Google zobrazila zpráva “DNS chyba”, ale později se načítalo velmi pomalu, a při obnovení stránky se někdy objevila stejná chyba nebo se stránka načítala pomalu. Vyzkoušel jsem to na svém mobilu, podobné problémy s pomalým načítáním stránek se také objevily. Zavolal jsem na svého poskytovatele internetu a řekli mi, abych restartoval modem Wi-Fi (udělal jsem to ještě předtím, než jsem jim zavolal), ale nic se nestalo (stále se to střídalo mezi pomalým načítáním a DNS chybou). Řekli mi, že zítra pošlou technika, aby zkontroloval, jestli je všechno v pořádku. Takže jsem se rozhodl prohlížet stránky přes pomalé načítání Google, najít nějaké stránky na otestování připojení a DNS přes terminál.
Otestoval jsem příkaz ping 8.8.8.8 — všechno je v pořádku, stejně tak ping 1.1.1.1.
S ping google.com je to velmi pomalé, někdy se načte okamžitě, někdy ne.
S nslookup google.com se mi někdy objeví chyba, někdy se načte okamžitě. Chyba byla:
;; komunikace s časovým limitem
;; žádné servery nebyly dosažitelné127.0.0.53#53:127.0.0.53#53:127.0.0.53#53:
Když to šlo dobře:
Server:127.0.0.53
Adresa:127.0.0.53#53
Neautorizovaná odpověď:
Název:google.com
Adresa:
Název:google.com
Adresa: 2607:f8b0:4007:814::200e172.217.14.110
Zkoušel jsem také s:
sudo systemd-resolve --flush-caches
ale nic se nestalo.
Byl jsem naštvaný, protože jsem se nemohl správně procházet po internetu. Takže jsem zapnul VPN (Proton) na relé v USA a všechno se vyřešilo, internet fungoval dobře, stránky se načítaly rychle. Ale když jsem se připojil na brazilské relé, některé stránky se nenačetly a zobrazily chybu DNS, ale většina webů se načetla v pořádku. Když vypnu VPN, problém s pomalým připojením stále přetrvává. Proč?
Ocenil bych, kdybyste mi někdo vysvětlil, proč se to děje.
Děkuji.
Moje OS je Fedora 40, pokud je to nápomocné.